De Notenbeer

Gezonde noten

Walnoten

Verse walnoten
Zoeken
Filteren

Toont alle 2 resultaten

Hoeveel walnoten per dag?

Hoeveel walnoten per dag mag je eten? Een handje walnoten per dag is gezond en zorgt ervoor dat minder snel grijpt naar ongezondere snacks. Het is een ideale snack wanneer je meer gewicht wilt verliezen! Hoewel er een relatief hoge hoeveelheid calorieën en (gezonde) vetten in de walnoot zitten, geven walnoten over een langere tijd, gelijkmatig energie af. Walnoot kun je gemakkelijk ook in een salade of cake verwerken. Je kunt er veel mee variëren in verschillende mediterraanse en oosterse gerechten. Zo krijg je op een gezonde en lekkere manier de goede voedingsstoffen van deze eiwitrijke noten binnen.

Terug
Zoeken
Filteren

Walnoten

Walnoot, ook wel okkernoot genoemd, is rijk aan essentiële voedingsstoffen. Ze zijn gezond en goed voor onze hersenen. Ideaal als topping op je yoghurt, of als snack tussendoor.

Walnoten gezond

Vroeger dacht men dat een walnoot op hersenen leken en daarom wel goed voor ons moesten zijn, dat zijn ze gelukkig ook. Ze zijn een uitstekende bron van eiwitten, vezels en antioxidanten, en er is aangetoond dat ze goed zijn voor het hart en de cognitieve functie. De okkernoot is ook een goede bron van vitamine E, magnesium, kalium en zink. Bovendien zijn ze glutenvrij en veganistisch-vriendelijk.

Zijn walnoten gezond?

Ze zijn een gezond en lekker tussendoortje waar je met een goed gevoel van kunt eten. Ze zitten vol met onverzadigde vetten, die je helpen gezond en slank te blijven. Bovendien is de okkernoot een geweldige bron van omega-3 vetzuren, antioxidanten en andere essentiële voedingsstoffen. Onze walnoten hebben een verrassende crunch met een zachte milde, romige smaak. 

Walnoot is eiwitrijk

Walnoten zijn zeer eiwitrijke noten (15,2 gram eiwit per 100 gram). Ideaal voor sporters, maar ook voor vegetariërs en veganisten. Ze bevatten ook melatonine die het slaapproces bevorderen. Eet meer van deze noten om beter te kunnen slapen! Daarbij krijg je bij het eten van een flinke hand (25g) een enorm deel van je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid essentiële vetten binnen. Ook is de noot goed voor het verlagen van LDL cholesterol. Ze bevatten veel onverzadigde vetten. Daarbij zijn de ook een bron van ijzer en B1.

Bekijk ook onze andere eiwitrijke noten

Winkelmand Sluiten